1 Şubat 2009 Pazar

2009 analizi

istatistikleri bilimsel verilerle, sonuçları da yaklaşık 5 saattir aralıksız olarak okuduğum makalelerle birleştirdiğimde, 2009'un gelir modeli olarak alternatif mecrayı kullanan şirketler için çok çok zor bir yıl olacağına kanaat getirdim.

reklam bütçelerinde %8 - %12 arası bir düşüş ve online reklam gelir modelli şirketlerin sayılarında %3 - %5 arası bir artış bekleniyor. bununla birlikte, süresiz olarak askıya alınan ya da iptal edilen dev reklam kampanyalarının sayılarında da korkunç bir düşüş var.

tüm bunlar demek oluyor ki online reklam sektöründe ücretler düşecek, arz artacak ve talep azalacak.

bu kasvetli havanın ardından fırtına değil, orta büyüklükte bir yağmur geleceğini umalım. istediğimiz gibi olursa ne ala; ama yanılırsak, bilin ki internette çok şey değişecek ve bu değişiklikler hiç hoşumuza gitmeyecek.

0 comments: