12 Haziran 2008 Perşembe

dizi fenomeni

malumunuz olsa gerek; son zamanlarda bir dizi fenomeni aldı yürüdü. hemen her yerde, genç/yaşlı demeden hemen herkesin dilinde diziler, karakterler, senaryolar, senaristler var. millete olarak kaliteli yapımlara muhtaç olduğumuzdan mıdır bilinmez; piyasada ne kadar -özellikle yabancı- dizi varsa hepsini takip etmeye, fanatizmin sınırlarını zorlamaya başladık. e bir de elimizde cnbc-e, tnt gibi iki güzide kanal ve p2p gibi muazzam bir paylaşım yöntemi olunca hiç frenlemedik kendimizi, ne varsa hunharca izlemeye daldık.

şahsen ben bu yabancı dizi rüzgarından hiç şikayetçi değilim. her ne kadar nadiren televizyon seyreden bir insan olsam da, yerli kanalların yıllardır televizyon izleyicilerine dayattığı ve maaliyetleri üç kuruşu geçmeyen cadılı, perili, aşiretli, hayvanlı dizileri maalesef gayet iyi biliyorum ve ne yalan söyleyeyim; halimize çok üzülüyorum. (arz/talep meselesidir, ticaridir. bunu uzatmayalım. salağız heralde, izliyoruz ki yapıyor adamlar.)

hal böyle olunca; ben de bir yandan yerli televizyon yapımlarına üzülürken, yaklaşık 2 yıl önce eskilerden bir dostun tavsiyesiyle -ya da ısrar diyelim ona- başladığım ve uzun zaman boyunca lost ile süregelmiş dizi yolculuğuma vakt-i zamanında seray ile birlikte 10 sezon friends izleyip, akabinde friends'in boşluğunu doldurabilmek adına how i met your mother izleyicisi olmaya karar vererek devam etmiştim. (iyi de yapmışım)

hali hazırda izlediğim bu dizilerin yanında, geçtiğimiz günlerde bir de, yine bir arkadaşımın tavsiyesiyle desperate housewives izlemeye başladım. kendisi her ne kadar hanımlara hitap eden bir dizi gibi görünse de, beni zerre kadar sıkmadan -yalan, ilk sezonun başlarında biraz sıkıldım- hem tebessüm -ki burada susan mayer çok başarılı, çok aptal, süper sevimli- hem de kendisini takip ettirmeyi başarıyor. bu anlamda desperate housewives'ı da izlenebilecek diziler listesi dahilinde hızlıca tavsiye edebilirim.

yalnız;
başta ben olmak üzere, öyle tahmin ediyorum ki bir çok dizi seyircisi için geçerli olan ve söz konusu dizi fenomeninin, yurdum insanındaki etkilerine ait temel lost'a aittir. (her ne kadar lost öncesi de şahane diziler -friends örneğin- yayımlanmış olsa da, evet..) bu ekip çok kısa zamanda hayatımıza "season" ve "episode" gibi iki güzide kelimeyi katmayı başarmış, "sawyer jack'i, jack locke'u döver, charlie ibişin önde gidenidir, kate ise ballı lokma tatlısı adeta!" gibi birbirinden saçma onlarca cümle kurmamıza sebep olmuştur.

işte burada, tam da bu lost noktasında;
ben bu diziyi yapanları, yazanları, oynayanları ve hatta izleyenleri bile kutlarım arkadaşım! evet, zaman zaman şikayet etmiyor değilim. sıkıldığım ve hatta sinirlendiğim anlar da olmuyor değil ama; ulan herifler içine ne koydularsa; çıtır çıtır izletiyor kendini namussuz.

yani bakın çok kısaca şey diycem;
herifler ne dizi yapmış be!

şimdi bunun gidip biraz dizi izlemek gibisi olmaz heralde..

7 comments:

๑ ★ prettyinpink ★ ๑ dedi ki...

hehe salakdkjfhsdkjf. ben ally mcbeal i izlemeye basladim bastan. ama hala daha sozvermis ama getirmemis bir serefsiz yuzunden lost ve how i met yoru mother izleyemedim! got! sdjhfkjsdhf

Göktuğ dedi ki...

ulan lost izlemiycem diye tripten tribe ko$an sen degil miydin ibi$fhj!

how i met your mother kolay, how i met your mother'i hallederiz.. hatirlat bana yalniz.

๑ ★ prettyinpink ★ ๑ dedi ki...

salakdfsjdkfshd hayir iste en son dedim ya sana, ikisini de bulmaya calisiyorum dedim, sen de yarin bulusalim veriim ikisini de indirip dedin. o yarin in uzernden 2 ay filan gecti sdjfhkjsdfkshdkjhsjd ibne.

Göktuğ dedi ki...

aa evet hatirladim lan..

o zaman yarin bulu$alim veriim ikisini de?fhsjdksd

ben 2-3 gun kadar $ehir di$indayim, dondugumde durteyim seni bulu$alim madem?

๑ ★ prettyinpink ★ ๑ dedi ki...

ok madem. (6 ay sonra bile o cd ler asla elime gecmemis olucak.. nasi da biliyorum aklimla her seyi jdfhkdhksfd)

Göktuğ dedi ki...

fhsdkjfhsd

ya hatirlat ama hatirlatmazsan gecmez tabi.. (boyle de atarim topu)

๑ ★ prettyinpink ★ ๑ dedi ki...

ha, bu arada ilk sezonu bitmisken edinip gossip girl izlemeni tavsiye ederim. komik değil, ancak seversin sen. serena van der woodsen i burada kişiselleştiriyor ve kendisine ppiretiymiş gibi yaklaşıyoruz. logo da yabmisdim hatta "serena van der bition (a.k.a. prettyinpink) deyu.. kikiki